Koncepcja pracy przedszkola nastawiona jest na wszechstornny rozwój dziecka, tak aby poznało radość płynącą z zabawy, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający świat, zdobywało nową wiedzę oraz rozwijało swoją samodzielność.
KOMPETENCJE ABSOLWENTA PRZEDSZKOLA W ZAKRESIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Dojrzałość społeczna:
– komunikowanie swoich potrzeb
– zdolność do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych
– samodzielność i aktywność
– przestrzeganie norm współżycia w grupie
Odporność emocjonalna:
– zdolność skupienia uwagi i porozumiewanie się w zrozumiały sposób [dzieci słuchają i wypowiadają się w różnych sytuacjach]
– umiejętność pokonywania trudności
– podejmowanie zadań adekwatnych do możliwości dziecka i realizowanie ich do końca
Przedszkole kształtuje pojęcia matematyczne metodą prof. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Dziecięca matematyka to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną realizowany tak, aby zapewnić im sukcesy w nauce szkolnej.
Edukacja matematyczna dzieci wtopiona jest w działanie wspomagające rozwój umysłowy. Najważniejsze są tu osobiste doświadczenia stanowiące budulec, z którego dzieci tworzą pojęcia i umiejętności rozwijające myślenie i hartują odporność emocjonalną.
Motywacja do nauki
– rozbudzenie poznawcze, chęć podjęcia nauki
– zdolność odczuwania satysfakcji z samodzielnego wykonywania zadań oraz własnych osiągnięć
– posiadanie znajomości na temat obowiązków wynikających z roli ucznia
Opanowanie Kluczowych umiejętności i sprawności decydujących o gotowości szkolnej dzieci w zakresie:
– autoprezentacji własnej osoby i umiejętności swobodnego wypowiadania się
– analizy i syntezy wyrazów
– percepcji wzrokowej
– interesowanie się czytaniem i pisaniem: gotowość do nauki czytania i pisania
– sprawnego liczenia
– wykonywania prostych działań matematycznych
– sprawności graficznej
-sprawności ruchowej